Alla inlägg under juni 2009

Av karolina-bergman - 30 juni 2009 19:47

Imorgon så ska jag se hur många som läst min blogg under juni månad. Hade tänt se om det blir någon förändring efter juli månad, om det är fler som läser etc.

Idag har jag äntligen kommit tillbaka till jobbet och det gick helt okej. Kunde väl ha sålt bättre, men tog en hel del samtal idag. Kul att komma tillbaka och träffa alla vänner igen. Skrattade en himla massa. Åt lunch på Mcdonalds också, ja jag vet att det är onyttigt. Men va fan.


Längtar tills på torsdag, ska klippa av mig håret då. Blir en page. Hoppas att det blir bra. =)

Nu måste jag plocka undan lite här. Alex ska komma hit om ett tag..


Krama

Av karolina-bergman - 29 juni 2009 08:10

Idag så mår jag mycket bättre. Men jag är fortfarande inte riktigt pigg. Har fortfarande ont i huvudet. Menmen. Nu sitter jag här och är lite hungrig. Kokar lite ägg så det tar lite tid. Men ska äta havregrynsgröt och ägg. Så ska vara duktig och nyttig idag. I natt kunde jag sova riktigt bra, det blev faktiskt riktigt svalt i lägenheten. =)



Av karolina-bergman - 28 juni 2009 21:47

Jag har fortfarande migrän. Orkar verkligen inte. Men ska försöka hoppa i säng snart. Lär få sova med båda fönstren öppna idag så att det drar lite. Det blir så himla varmt här då solen ligger på hela dagarna. Jag mår lite bättre nu men jag mår fortfarande inte bra. Ska i alla fall jobba imorgon, det måste jag. Spelar ingen roll hur jag mår, jag måste kliva upp och gå till jobbet. Jag fick en tröja/tunika/klänning av pappa och hans sambo Gunilla idag. De har varit i Italien så de passade på att köpa denna till mig. Och den är så himla skön. Så den kommer att bli använd en hel del i sommar. =) Skoj det. Firade min bror idag hos pappa. Så träffade farmor, farfar, min faster Camilla och hennes sambo Jonny och mina två småkusiner Josephine och Felicia. Så det var riktigt skoj att träffa dem. Lite tråkigt att jag inte var så himla pigg dock. Höll på att somna vid flera tillfällen sittandes i en ombekväm stol.

Nu ska jag gå och lägga mig...

Av karolina-bergman - 28 juni 2009 12:25

Valde att inte jobba idag. Mår fortfarande inte bra. Spydde två gånger inatt och somnade nog vid 4-5 imorse. Så kände att det inte var möjligt för mig att prestera någonting bra idag. Jag känner nu att jag gjorde rätt val inatt då jag ringde och sjukanmälde mig. Imorgon så ska jag på jobbet. Kan inte vara borta längre än en dag från jobbet. Det konstiga var att min migrän kom från ingenstans. Så jag  fattade ingenting. Har druckit hur mycket vatten som helst och försökt att äta. Men det blir inte bättre. Menmen. Sånt som kan hända och det är bara att acceptera det.


Alex var här igår på besök. Mådde hur bra som helst då. Började må dåligt efter att han hade åkt hem. Men det var trevligt att han kom förbi, länge sedan jag träffade honom sist. Och han fyller imorgon, så man får se vad han får av mig i present. Har inte riktigt bestämt mig än. Tror att han ska komma förbi mig igen redan på tisdag.

Nej, nu ska jag se på  Mumindalen

Av karolina-bergman - 28 juni 2009 04:23

Mår inte bra, har världens migrän. Jag brukar ha huvudvärk ibland, men det går alltid över. Detta är extremt, aldrig varit med om någonting liknande. Har så ont i huvudet att jag inte kan sova och jag har varit och spytt två gånger. Så det blir inge jobb för mig imorgon. Ringde och sjukanmälde mig vid halv 3 nu inatt. Älskar det nya systemet att man kan ringa när som helst på dygnet, 7 dagar i veckan, och man får prata med en utbildad sjuksyster. Så man får första hjälpen redan där. Får tips om vad man ska göra typ. Hon frågade om jag hade haft migrän förut, och det har jag, så då frågade hon om jag hade medicin hemma. Men det har jag ju inte.  Så om detta fortsätter så måste pappa hämta mig på fm imorgon så jag får tillgång till alvedon eller ipren. För detta klarar jag inte av så mycket mer. Har haft ont allt för många timmar nu. Varför ska detta komma den helgen jag jobbar helg? Får så himla bra betalt under helger ju. Men jag får se det positivt och tänka på att jag kommer hoppa in och jobba extra ytterligare 2 helger i sommar, sen är jag även schemalagd på ännu en helg. Så det är ju tre helger kvar. Men ändå. Orkar verkligen inte detta!!! Men på måndag ska jag vara back into buissnes

Av karolina-bergman - 27 juni 2009 00:30

Nu har jag varit hemma i ca 30min. Har varit ute med min bror för första gången på krogen, det var riktigt skoj. Victor följde med och det var trevligt. Vi gick på Irish och sedan på Svenssons. Så det blev att vi drack litegrann. Om ca 5,5h ska jag kliva upp och vara pigg. Får se om jag kan somna. För just nu känns det som att jag inte skulle vakna om min väckarklocka ringde. Mamma kommer ringa mig 07,30. Men det betyder att jag har 30min på mig att göra mig klar innan jag jag är tvungen att gå till jobbet. Men det ska nog gå. Vill hels kliva upp senast 07,00 för att hinna med att läsa mailen samt att äta frukost. Men får se hur jag mår imorgon. Kommer nog att vara lite bakis. Men hoppas att det blir bättre.

Skriver mer imorgon då jag kommer hem från jobbet. =)

Kram


Karro

Av karolina-bergman - 26 juni 2009 09:18

Grattis Daniel. Äntligen fyller du 18. Ett år kvar i gymnasiet nu bara. Ikväll ska jag ta med han ut på krogen, första gången lagligt som han ska ut. Måste ju vara en duktigt storasyrra som ska hålla koll på honom lite. Haha.

Michael Jackson avled igår, man förmodar att han dog av en hjärtattack. Blev verkligen väldigt förvånad då jag fick reda på det vid ca 24.

Av karolina-bergman - 26 juni 2009 08:21

Nu ska jag verkligen börja jobba för att jag ska må bättre. Bara därför ska jag ändra hårfärg från riktigt skrikit rött till lite mildare brunfärg. Och på torsdag ska jag klippa av mig håret. Kanske bli kort denna gång? Känner att jag behöver göra en storförändring av mig själv. Kommer bli så skönt med förändring. Det kommer att bli så mycket bättre än vad det är nu, så jag är inte orolig. Men jag vet inte vad alla andra säger. Vet att David inte gillar det, han vill att jag ska ha kvar mitt långa hår. Men han vet också att jag behöver detta. =) Ska fokusera på mig nu och inte ha någon annan relation till människor än vänskap.  Nu ska jag ta och diska. Har varit lat och inte gjort det på ett par dagar nu. Måste verkligen skärpa mig på den fronten...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards